Äntligen höst!

Nu är hösten här, och höstmörkret närmar sig. Vad vore då trevligare än lite medlemsaktiviteter? Vi har planerat in tre medlemsträffar under terminen, och till dessa träffar hälsar vi alla medlemmar i Skaramoderaterna välkomna! Temat kommer variera lite, och vi håller som bäst på att leta efter trevliga föreläsningar och annat som vi kan fylla kvällarna med.

Lägg in dessa datum i kalendern redan nu:

1 oktober
29 oktober
3 december

Träffarna hålls i Medborgarskolans lokaler vid Stortorget i Skara och börjar kl 18.30. Vi bjuder på aktivitet och lätt fika.

Första träffen, 1 oktober

Den första träffen som är redan nu på tisdag kommer inledas med en kort föreläsning av Johan Hjertén. Han kommer lära oss mer om Skara Domkyrka och dess historiska roll i vår vackra stad. Sedan fortsätter vi kvällen med en workshop där vi som medlemmar i Skaramoderaterna kan vara med och börja planera för framtiden. Temat är ”Allt som är bra med Skara” och vi hoppas att riktigt många medlemmar kommer och hjälper oss att göra en lista över allt vi Skarabor är stolta över!

Anmälan till träffarna sker till gruppledare tillika vice ordförande Lotta Grönlund Plöen, antingen på sms 0703709819 eller via mail till lottagp@gmail.com
Om du dessutom vill komma med på maillistan och få snabba utskick inför de följande medlemsträffarna, meddela det till samma adress!

fungus-1194380_1920

Skaramoderaterna på Travveckan!

Det har blivit en härlig tradition att Skaramoderaterna bjuder på korv och festis till alla som cyklar hem från en fin dag på travet under Stochampionatet. Det är verkligen fantastiskt hur många som njuter av hela Skaras utbud denna fina sommarvecka! Vi tackar alla som stannar och pratar med oss en stund, och ofta kommer med kloka tankar om hur vi tillsammans gör Skara ännu bättre.

Ett särskilt tack till alla som hjälper till att hålla rent och snyggt längs cykelvägen, inte minst till de duktiga barn som fyller sopsäckar med pantburkar som kastats. Idag har Skartamoderaterna gått längs cykelvägen och plockat det skräp som ändå låg kvar, så nu är det rent och fint igen.

Nästa år hjälps vi alla åt att se till att skräpet hamnar rätt från början, eller hur?

Tack till hela Skara som på alla sätt bidrar till att fylla vår kommun med härliga saker att göra på sommaren.

Alla besökare – välkomna till Skara!